Alla inlägg den 14 november 2014

Av Josefine Svensson - 14 november 2014 08:03

Bombay var nästan bättre än vad jag förväntade mig, med ett stort plus för maten! Så stor stad med så sjukt mycket folk, trafiken är kaos, allt från stånd som säljer grönsaker, kläder och bildelar till kossor finns utmed vägarna. Alla pratar med den charmiga indiska dialekten, tyvärr är det väldigt svårt att förstå dom flesta. Kvinnorna går klädda i de vackra, färgglada indiska dräkterna överallt. Jag trodde att det var mer finkläder, men även om någon går och sopar gatorna är dom lika fina! Bollywoodfilm affischer överallt och indierna pratar om det så stolt och förklarar alltid om vi åker förbi en bollywoodstjärnas hus. Visst det finns slumområden som är hemskt att se, men det är inte alls så smutsigt som jag förväntade mig.
Vi avslutade Bombay med varsin massage och tog flyger till Goa igår kväll.
Nu sitter vi på stranden i Calangute och äter lunch, det lilla vi sett av Goa verkar toppen :)

[Bild]

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards